25 Nisan 2015 Cumartesi

Arada bir kayboluyorum değişik bir yemek yapayımda bloğuma koyayım diyorum ama vardiye olunca iş güç sıradan yemekler yapıyorum.Sinop'un yemeklerinden birini yaptım ..Bazı yörelerde tirit derler ama sinopta ıslama denir..

ISLAMA

Bütün bir tavuk yada but yada özellikle av hayvanlarının etinden yapılır. Bence daha güzel olduğu için tavuğu tercih ediyorum..Tavuk haşlanır kemiklerinden ayıklanır butsa bütün bırakılır.Yufkamız börek hamuru gibi çok ince olmayacak iki tarafıda güzel pişmiş olacak.2orta boy soğanı yağda pembeleştirip tepinin dibine yayılacak.Üzerine rulo yapıp 3 parmak eninde kestiğimiz yufkalaru dik bir şekilde koyalım. Tavuğun suyu hafif ılındıysa yufkalar iyice ıslanıncaya kadar dökülür.Arzuya göre iri taneli dövülmüş ceviz serpilir.Ve tavuklarımız en üste konur.AFİYET OLSUN..

Hiç yorum yok: